العودة   منتديات سماء يافع > ๑۩۞۩๑ الأقــســـام الإلكتـرونيــة ๑۩۞۩๑ > الكمبيوتر والبــرامج


حصريا مجموعة مختارة من اروع الثيمات الجميلة جربها

الكمبيوتر والبــرامج


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
مجموعة من أقوي واجمل الثيمات لويندوز اكس بي بحجم 25 ميجا .Windows Xp Themes فارس يافع الكمبيوتر والبــرامج 0 11-10-2011 03:30 PM
بمناسبه رمضان اروع الثيمات والايقونات الاسلاميه والتحميل مباشر فارس يافع الكمبيوتر والبــرامج 0 12-08-2011 01:02 PM
حصريا مع اقوى ويندوز فى الثيمات Windows XP Evolution Black SP3 vr2 رابط فقط وسريع فارس يافع الكمبيوتر والبــرامج 0 12-03-2011 09:20 AM
اروع مجموعة صور من وادي معربان وجيه الفقيه الصوتيات والمرئيات اليافعية 2 08-02-2011 10:17 AM
دلع جهازك مع اجمل و اروع الخلفيات مجموعة حصرية و متجددة اميرة صنعاء الكمبيوتر والبــرامج 2 09-02-2008 10:04 PM

 
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
المشاركة السابقة   المشاركة التالية
قديم 05-10-2011   #1


الصورة الرمزية فارس يافع
فارس يافع غير متصل

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 1
 تاريخ التسجيل :  23-01-06
 أخر زيارة : 06-01-2026 (06:36 PM)
 المشاركات : 6,729 [ + ]
 التقييم :  1631
لوني المفضل : Brown
حصريا مجموعة مختارة من اروع الثيمات الجميلة جربها



بسم الله الرحمن الرحيم
اقدم لكم

Most Wanted Windows 7 Themes

مجموعة مختارة من اروع واجمل الثيمات حاصلة على تقييمات عالية في اشهر المواقع
تم شرح تركيب الثيمات لكثرة الشكاوى من هذا الموضوع






الشــــــــــــــــــــــــــر ح

ده شرح تركيب اي ثيم على اي نسخة سفن يا شباب
بندخل على فولدر الثيم وليكن الثيم التالي Qs Counter Elements 7
هنلاقي الحاجات دي جوا الفولدر




نعملها كوبي ونحطها في المسار ده
C:Windows/Resources/Themes
في بعض الحالات ممكن تلاقي جنب الحاجات دي او معاها فولدرات تانية زي Fonts او Icons او Cursors
دي بتبقى زيادات عبارة عن خطوط او ايقونات او اسهم للماوس وخلافه
دي بتحط كل حاجة في الفولدر بتاعها في السي لو عايز تستخدمها ولو مش عايز خليك في الثيم زي ما قلنا وخلاص
مثلا لقينا فولدر Fonts بتاع الخطوط هنعمل كوبي للي جواه ونحطه في المسار ده C:\Windows\Fonts
لقينا فولدر اسمه Cursors بتاع اسهم الماوس هنحط اللي جواه في المسار ده C:\Windows\Cursors
وهكذا


بعد ما تنسخ الثيمات في المسار اللي قلنا عليه ممكن تستخدمها بكل سهولة عن طريق سطح المكتب
اضغط كليك يمين في اي حتة فاضية واختار Personalize هتظهرلك شاشة فيها كل الثيمات اللي على الجهاز
سواء اللي انت مسطبها او اللي جاية مع النسخة اختار منها اللي يعجبك




Screen







للتحميل

اضغط هنا

مع تحيات اخيكم فارس يافع
منقول للفائدة


 
 توقيع : فارس يافع



رد مع اقتباس
 

مواقع النشر (المفضلة)


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


All times are GMT +3. The time now is 12:41 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7, Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir
HêĽм √ 3.1 BY: ! ωαнαм ! © 2010

جميع الحقوق محفوظه لمنتديات سماء يافع

a.d - i.s.s.w

mamnoa 4.0 by DAHOM